מגילת אסתר גדולה, בכתב סופר נאה על קלף - כתב אשכנזי כמנהג האר"י, כתיבה יפה ואחידה לכל האורך, מגילת המלך.
גובה הקלף: 51.5 ס"מ. גובה הכתב: 42 ס"מ. 48 שורות. דהוי בחלק אותיות, פגמים ופגעי זמן, מצב כללי טוב - אינה נמכרת ככשרה.
נתונה בתוך נרתיק פח תואם ייחודי, עם מכסה נפתח בעזרת צירים.
מגילת אסתר מיניאטורית, בכתב סופר על קלף - כתב ספרדי. בתחילתה פגמים גדולים מחסרים מהטקסט כנראה משריפה - ראה תמונה. בסופה כמה חלקי קלף נפרדים, חסרה את העמוד האחרון.
מידות: גובה הקלף: 10.5 ס"מ. גובה כתב משתנה. 18-20 שורות.
מגילת אסתר על קלף, בכתב סופר נאה - כתב ספרדי. מגילת המלך, קיימים 4 יריעות לא מחוברות המכילות את רוב המגילה, [חסרה יריעה אחת שלימה וכן סוף של אחת היריעות] כתיבה יפה ואחידה לכל ארכה, ללא תיוג.
גובה הקלף: כמעט 24 ס"מ. גובה הכתב: 16 ס"מ. 21 שורות.
מלבד החסר מצב מעולה.
בית למגילת אסתר, כסף בעבודת הלחמה, יציקה, ועיטורי פיליגרן, בחזית הלחמת הכיתוב: "מגילת אסתר". במרכז פלאק ממוסגר ריק לחריטת בעלות/הקדשה. מכסה/גג נפתח בראשו גולה.
חתום: "STERLING 925". קוטר ממוצע: 5 ס"מ. גובה: 17 ס"מ. סימני שימוש ופגמים קלים, מצב כללי טוב.
מצורפת מגילת אסתר קטנה הדפסה על קלף, עם עיטורים צבעוניים, מרשימה ויפה.
זוג פמוטים מפוארים, פליז בציפוי כסף, בעבודת יד של הלחמה וריקוע בסגנון מלכותי המוכר כסגנון וורשא. בסיס רחב מאד וממנו מתנוסס עמוד מקושט הנושא בזיך. חתום על כל אחד: "M.JARRA" - חברה ליצור כלי כסף ומצופים מוורשה בירת פולין בסוף המאה ה-19. מידות הבסיס: 19X19 ס"מ. גובה: 35 ס"מ. פגמים שונים, מתנודדים, מצב כללי טוב.
2 פמוטי כסף, בעבודת יציקה הלחמה והברגה, עבודה חלקה בגימור נקי עם מסגרות בחריטה מעודנת - מאופיין לתקופה. חתום: "STERLING 925 HZORFIM" וחותמות יצרן. הכבדה בתחתית.
משקל כולל: 289 גרם. פגמים שונים, מצב כללי טוב.
כוס כסף לקידוש בעבודת יד מדויקת במיוחד, של ריקוע וחריטה. חתום כסף עם חתימת האמן: EC וצורת כוכב. וחותמת עם צורת ראש המסמלת את ארץ הייצור צרפת. על גבי הכוס הקדשה: "מתנה ממזרחי דליאון" - מתנת הארגון "מזרחי" בעיר ליון בדרום צרפת. משקל: 74 גרם. קוטר: 6.5 ס"מ. גובה: 7.3 ס"מ. מעיכות ופגמים קלים. סימני שימוש. מצב כללי טוב מאד.
גביע כסף עתיק, בעבודת ריקוע פרחים ונחשים במתכונת, בתחתית מסגרת מסוגננת. גביע נירנברג - המאה ה-18/19. משקל: 93 גרם. גובה: 8.5 ס"מ. קוטר ממוצע: 7 ס"מ. פגמים שונים, מצב כללי טוב.
בתחתית מוטבע סמל משפחה מפואר עם אריות, גירית, טירה וכתר, בסגנון משפחות מלוכה בימי הביניים. בשפת הכוס חריטה: "Paul und Melanie Metternich" - פאול ומלניה מטרניך [מטרניך -אוסטריה].
כוס כסף מפואר לקידוש, בעיצוב מודרני בעבודת יציקה, תבליט, חריטה וניסור. עם שילוב של לוחות - ציורי אמייל בעבודת יד, באיורים מתואר תהליך ייצור היין בתקופת בית שני. בגוף הגביע אפשר לראות את העמודים שהיו בבית המקדש וגם את אבני ירושלים המפורסמות. בחלקו העליון סמוך לשפתו של הגביע מסגרת חיקוי ל"זר" שהיה בנוי בחלקו העליון של קודש הקודשים. כל זה בעיצובו של אמן היודאיקה עזרא לנדאו, ראה להלן. גובה: 10 ס"מ. קוטר: 6.7 ס"מ. משקל כולל: 353 גרם. מצב טוב מאוד.
האמן עזרא לנדאו נולד בשנת 1947 באושגורט שברוסיה, עלה לישראל ב-1972. עם עלייתו לארץ, החל לעצב פריטי יודאיקה מיוחדים כגון: חנוכיות, גביעים ומגדלי בשמים, בעבודות יד מיוחדות ומקוריות. עבודותיו זכו להצלחה רבה, נרכשו על ידי בית הנשיא והובאו כמתנות לראשי מדינות. יצירתו הנודעת היא מנורת המקדש המוצבת בסמוך לכותל המערבי בירושלים.
כלי לבשמים, כסף בעבודת ניסור, הלחמה וחריטה, עבודה פרימיטיבית. סגנון רבוע כמבצר הפוך, בצדו מולחמת ידית לנשיאה, הגג עגול ונפתח עם ציר, בראשו קבוע מוט עם סיומת מגן דוד.
משקל: 59 גרם. גובה: 11 ס"מ. פגעי זמן, מצב כללי טוב.
קופסת נוי מיניאטורית, מתאימה לבשמים, כסף בעבודת פיליגרן מצופה זהב, בשילוב עבודת אמייל צבעונית מרהיבה ביופייה, עומדת על שלוש רגלים מסוגננות, מכסה נפתח עם חרטום צבעוני. חותמת מטושטשת בתחתית.
משקל: 169 גרם. גובה: 14 ס"מ. מצב כללי טוב.
סט פריטים מעץ זית.
1. קופסה לאתרוג מלבנית בעלת שש צלעות, מחופה מבפנים בקטיפה ארגמן, מכסה נפתח עם צירים ומעליו הדבקת פלאקים ארבעת המינים בהדגשת האתרוג, והכיתוב: "ולקחתם לכם פרי עץ הדר". מידות: 17X10.5 ס"מ. גובה: 7.5 ס"מ. פגמים בקטיפה.
2. זוג פמוטים לשבת, גילוף אמנותי בעץ, הברגת בסיסים בתחתית. גובה: 17 ס"מ.
3. לוח לספירת העומר, חלונית שקופה ובתוכה הדפסת כל ימי הספירה מגולגל על מוט לאורך, מאחור לולאה לתלייה על הקיר. מידות: 15X11.5 ס"מ.
מצב כללי טוב.
1. סדר ההגדה לליל שימורים – מנחת זכרון מכולל שומרי החומות – עם כריכת עץ זית –ירושלים טרום קום המדינה פלשתינה palastina
2. הגדה של פסח עם תרגום לשפת אשכנז ירושלים תרס"ד | 1904. כריכת עץ מוקדמת יחסית.
מצב כללי טוב.
סדר ההגדה לליל שימורים "מפורש במאמר אפיקומין למורינו ורבינו... הרשב"ץ זצ"ל" עם תרגום אשכנזית, נדפס בזולצבאך תקפ"ז | 1827. מד דף. כתמי וסימני שימוש רבים, כריכה חדשה, מצב כללי מעולה ונדיר.
בגב הכריכה חותמות: "הרב יוסף שלמה ספסל חבר לאגודת הרבנים" - הרב יוסף שלמה ספסל בנו של רבי יעקב הנודע כהעילוי מוישקי בעל "דברי יעקב" זצ"ל תלמיד הגרנ"ט. הרב יוסף שלמה הוציא לאור את חידושי אביו.
הגדה של פסח עם מאתיים שלשים ושמונה פירושים והוספות נדפסה בתקופת השואה ע"י פליטי אירופה, שנחאי (בשער שאנכאי!) תש"ו.
[1], עב דף. שדרה פגומה, מצב טוב מאד.
1. הגדה של פסח עם הרבה עיטורים ותרגום לאנגלית מאת חיים רפאל, לונדון 1978
2. הגדה של פסח עם הוספות – כמנהג ק"ק עדן – ירושלים תר"צ | 1930.
3. בית ישראל והוא ביאור הגדה של פסח - יצחק יהושע – ירושלים תרח"צ | 1938.
4. הגדה של פסח עם ציורים – עם תרגום ליידיש -ווארשה תרכ"ד | 1864.
5. הגדה של פסח עם שרח ערבי – כמנהג ק"ק בגדאד – בגדד תרנ"ט | 1899.
בנוסף 17 הגדות שנדפסו בארץ במקומות שונים ושנים שונות.
מצבים שונים, לרוב מצב כללי טוב.
ספר תהלים, בהוצאת 'סיני' תל אביב תש"ח | 1948. עם איורים יפים בהקשרים לקום מדינת ישראל שהתרחש באותה שנה, דגל המדינה וחיילי צה"ל. האיורים מאת שלמה כהן [אברבנאל] (1921-1981) איש מודיעין ישראלי, אשר כיהן כמשנה לראש המוסד. כהן-אברבנאל היה מאייר ועיצב גם את סמל המוסד, לאחר מותו הוציא המרכז למורשת המודיעין את האלבום "מכחול וסתר" ובו מרוכזים איוריו בנושאי משימותיו במוסד. [2], קסא עמ', 7 ס"מ.
עותק זה שלפנינו נדיר במיוחד כאשר הדפסת הציורים הינה בצבע כחול, כריכת עץ זית תואמת חתומה מאחור 'בצלאל ירושלם' בחזית ציור צבעוני של מגדל דוד עם הכיתוב 'תהלים'. כתמים ופגמים קלים. מצב כללי טוב. העותק הרגיל של תהילים זה מקוטלג בספריה הלאומית במדור נדירים.
הקדשה בכתב יד בדף המקביל לשער: "לברוך! דרכך צלחה ומברכת אמא אבא 17.5.48".
מחזור נוסח אשכנז, ב' חלקים בשני כרכים. "הכל עם פירוש לשון אשכנז". בדפוס ר' יוסף ראובן בר' מנחם מן ראם - ווילנא תרכ"ה | 1865. שערים בדיו אדומה.
חלק ראשון לראש השנה ויום כפורים. [1], א, קסח דף.
חלק שני לשלש רגלים. [1], א, קעד דף.
כתמים, נקבי עש, כריכות מפוארות שדרות עור, עותקים מפוארים ושלמים במצב טוב - ככלל נדיר לראות ספרי תפלה במצב כזה עקב השימוש התכוף והרב שנעשה בהם משך השנים.
1. סדור בית יעקב – רבי יעקב מעמדין – למברג תרס"ד | 1904, שער ראשון קרוע, כריכה מקורית מבד עם הטבעות, נאה ושלמה.
2. סדור קרבן מנחה נוסח אשכנז – וילנא תרפ"ח. כריכה מקורית.
3. סידור כנסת הגדולה עם בית רחל נוסח אשכנז – ווילנה תרמ"ט.
4. סדר התפילה עם דרך החיים, נהורא השלם, תקוני שבת. בנוסח אשכנז ווילנה תרנ"ח | 1898.
גודל ומצבים משתנים.
1. שילה סדור תפלה לכל השנה – ניו יורק תרצ"ג | 1932.
2. סדור אור לישראל כמנהג ספרד – ניו יורק תרצ"ב | 1932. (בפועל נדפס בווינה עבור יהודי ניו יורק)
3. סידור ברכות והודאות נוסח אשכנז עם דרך החיים – דיא היברו פאבלישינג קאמפאני ניו יורק חש"ד.
4. מחזור חדש לראש השנה ויום הכיפורים – ניו יורק תרצ"ב | 1922.
מצבים שונים, לרוב מצב כללי טוב.
1. תיקון ליל שבועות "לזאת הדפסנו באותיות חדשות למען לא תכהינה עיני ישראל, הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל". ווינה תקע"א | 1811. כרוך עמו תקון ליל הושענא רבה ווינה תקע"א | 1811.
עו, צב דף. כריכה מקורית, מצב טוב מאד, עותק נאה.
2. תקון ליל שבועות והושענא רבה על פי הסדר מספר של"ה וכוונת השמות מהאר"י, עם כל המעלות שהיה בתיקון שנדפס מקודם "בסלאוויטא". בדפוס הנגיד פנחס משה בלאבן - למברג תרכ"א | 1861.
[159] דף. הדבקה בדף השער ללא פגיעה, חור עם פגיעה בטקסט בדף ב', כתמים, כריכה מנותקת חלקית, מצב טוב.
כתב יד שלם, מכיל העתקה של החיבור הנודע על התורה, לרבי יהודה בן אשר אבן חלאווה המכונה בחיי או בכינויו המפורסם "רבינו בחיי" (אבן פקודה). כתיבה יפה ואחידה בשני טורים, הועתק ג"כ מהעתקות אחרות של כתבי יד - לא נבדק לעומק בשינויים ובגרסאות ויתרות וחסרות. צורות האותיות שונות מהמקובל כמו האותיות א, ש, ק, ועוד.
485 עמודים. הדף הראשון נכרך בטעות בסופו.
זהות המעתיק לא ידועה - דרום תימן כנראה אזור מעברה, בקולופון מופיע: "נשלם הספר הקדוש הזה רבינו בחיי בן רבי פקודה בן רבי אשר זצ"ל בס"ד במעלה בשבא יט' הוא בחמשה עשר לחודש אב שלשנת אלף ותשע מאות ארבעה וששים לשטרות תהא סוף לכל הצרות ותחילה לכל השמחות ותהיה השנה הזאת ראש לכל הישועות ויקיים לנו השנה לנו אחד ישובו בני ישראל וכףשו [האות "ף" קרועה]..." - תי"ב | 1652. 30X19 ס"מ.
פגמים קלים, עותק שלם במצב נדיר.
רבי יהודה בן אשר אבן חלאווה המכונה בחיי היה פרשן על המקרא ומחוג מקובלי גירונה שחיבר וליקט את פירושו על התורה בצורת מדרש, כפי הידוע המקור בכתב היד של חלק מהמדרשים שהביא רבינו בחיבורו - אבד וכאן משמש הספר כמקור יחידי למדרשים אלו, הוא מביא בין היתר את רבותינו הראשונים רבינו חננאל והרשב"א. בשנת נ"א | 1291 החל כותב את חיבורו הגדול והיה בין מפיצי הקבלה בדורו, ומני אז התקבל בכל תפוצות ישראל לנכס צאן ברזל.
כתב יד שלם, פרקי אבות, סביב הדפים הדבקות עם פירושים ובהם ציטוטים מהזוהר ופירוש רש"י ונחלת צבי על אבות, כמו"כ מובאים מעשיות חלקם נלקחו מכתבי יד קדומים. בתקופה מאוחרת יותר נוספו הגהות והערות בשולים.
בקולופון מופיע: "נשלם זה הספר פירוש אבות על יד הבן הבחור התלמיד הנחמד הנעלה המבין יצחק בן יעקוב מושא בשביל הנבדל מרדכי בן ה"מ גיסין יום שישי בשבת כד תמוז שנת תע"ב ליצירה (1712 למנינם) הקורא ישמח והגונב ימח בזכות אברהם" כנראה אזור עדן בתימן.
186 עמודים כתובים. 23X18 ס"מ. דפים מנותקים, ללא כריכה, קרעים וכתמים.